8 maja, 2021

so5

Przewodnik po witaminie D

Witamina D jest dobrą witaminą, której nie pozyskuje się ze spożywanych pokarmów. Zamiast tego witamina D jest tak pozyskiwana ze światła słonecznego na skórze. W mediach pojawiło się wiele wiedzy na temat niebezpieczeństw związanych z nadmiernym nasłonecznieniem, ale konieczne jest, by skóra była postawiona na działanie promieni słonecznych, żeby uzyskać zalecaną dzienną dawkę witaminy D. W rzeczywistości ilość czasu, jaką człowiek musi spędzić na słońcu, ażeby otrzymać wystarczającą ilość witaminy D jest niezwykle mała i nie będzie to miało żadnych negatywnych skutków.

https://usg-warszawa.pl/usg-nadgarstka/

Najważniejszą funkcją witaminy D jest pomoc w kontrolowaniu wchłaniania wapnia z pożywienia. Większość wapnia jest wykorzystywana do budowy mocnych zębów i kości, ale jest on też niezbędny do wysyłania wiadomości wzdłuż nerwów i wspomagania kurczenia się mięśni, takich jak mięśnie serca. To witamina D zapewnia, iż ​​we krwi zawsze znajduje się wystarczająca ilość wapnia do działania tych zadań. Inne funkcje, które wymagają witaminy D, dotyczą układu odpornościowego i utrzymuje się, iż stanowi ona również czynnikiem przyczyniającym się do zmniejszenia ryzyka zachorowania na raka, aw szczególności raka okrężnicy.

Wariant witaminy D, który zaczyna się pod skórą, jest uznany jako witamina D3 lub cholekalcyferol. Ta witamina D powstaje, gdy ultrafiolet w świetle słonecznym reaguje z rodzajem cholesterolu, który naturalnie znajduje się pod skórą. D3 jest robiony w bardziej aktywną formę witaminy D w wątrobie, a wtedy jest kierowany tam, gdzie jest najbardziej potrzebny. Część witaminy D pozostaje w wątrobie i nerkach, pomagając w ponownym wchłanianiu wapnia z krwi. Reszta witaminy D jest umieszczana w kościach, aby pomóc im zatrzymać wapń i jelita, aby wspomóc wchłanianie wapnia z pożywienia.

Chociaż większość witaminy D powstaje w wyniku wystawienia skóry na działanie promieni słonecznych, niektóre pokarmy zawierają naturalnie część tej witaminy. Ta forma witaminy D jest widoczna jako witamina D2 lub ergokalcyferol. Jest on stosowany w taki sam sposób, jak inne witaminy D oraz jest typem używanym do tworzenia większości suplementów witaminy D.

You may have missed

2 min read
2 min read
2 min read